Jakub Gosk
16 sierpnia 2021
Konstrukcja akumulatorowej szlifierko-polerki Makita DPV300 oparta jest na wiertarko-wkrętarce. Elektronarzędzie wyposażone jest w 2-biegową przekładnię i silnik bezszczotkowy, który generuje na I biegu 0-2800 obr./min (tryb polerowania), zaś na II – 0-9500 obr./min ( tryb szlifowania). W polerce DPV300 zastosowano uchwyt gniazdowy z gwintem 5/16″-24UNF. Montuje się w nim talerze szlifierskie o średnicy 75 mm (z mocowaniem na rzep) oraz 46 mm (z gwintem wewnętrznym służącym do montażu krążków ściernych 50 mm z trzpieniem gwintowanym TR). Na talerzach 75 mm montuje się osprzęt polerski: gąbki i futerka o średnicy do 80 mm, a 46 mm – krążki ścierne z mocowaniem Roloc o średnicach do 50 mm. Sprzęt wyposażony jest w technologię XPT, co oznacza że ma on podwyższoną odporność na pył i wilgoć.
Akumulatorowa szlifierko-polerka Makita DPV300 przeznaczona jest głównie do prac lakierniczych wykonywanych podczas naprawy czy renowacji karoserii samochodowych ale z powodzeniem może być również stosowana w innych obszarach – w meblarstwie czy podczas obróbki elementów ze stali nierdzewnej.
Szlifierko-polerka Makita DPV300 to zaawansowane technicznie i ergonomicznie urządzenie, lekkie i bardzo łatwe w prowadzeniu, którym można dokładnie „dozować” nacisk oraz obroty. Jest ona doskonałą propozycją nie tylko dla fachowców z branży motoryzacyjnej, ale także m.in. dla stolarzy, meblarzy i renowatorów oraz firm zajmujących się obróbką stali nierdzewnych